Księga Przychodów i Rozchodów
Przedsiębiorcom zobowiązanym do prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów na podstawie ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych ( Dz.U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 152, poz. 1475 z późn. zm.) proponujemy pełny zakres usług prowadzenia KPIR oraz usług dodatkowych.
Pełny zakres usług zawierają następujące moduły:
Prowadzenie ksiegi przychód i rozchodów
- prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR) zgodnie z rozporządzeniem MF;
- przygotowywanie dokumentów do zaewidencjonowania (klasyfikacja, sprawdzenie pod względem formalnym i rachunkowym);
- wprowadzanie zapisów do księgi przychodów i rozchodów na podstawie otrzymanych od Klienta dowodów księgowych stwierdzających dokonanie operacji gospodarczej spełniających wszystkie wymagania, o których mowa w przepisach prawa podatkowego, oraz dowodów wewnętrznych sporządzanych przez Kancelarię na podstawie dodatkowych ewidencji;
- rozliczanie operacji na bankowych rachunkach złotówkowych i walutowych oraz sporządzanie na tej podstawie dowodów wewnętrznych;
- prowadzenie ewidencji sprzedaży oraz zakupu (rejestrów) VAT zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług;
- rozliczenia transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw towarów (WNT, WDT), importu i eksportu usług;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz przygotowywanie planu amortyzacji wraz z dokonywaniem odpisów amortyzacyjnych i ewentualnym przeszacowaniem wartości środków trwałych;
- sporządzanie i prowadzenie ewidencji wyposażenia;
- udzielanie wyjaśnień z zakresu dokumentów, zapisów księgowych;
- zamykanie księgi przychodów i rozchodów (KPiR) na koniec każdego roku podatkowego przy uwzględnieniu dostarczonego przez Klienta spisu z natury (doradztwo związane ze sporządzaniem spisów z natury);
- prowadzenie zgłoszeń i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych z ZUS osób prowadzących działalność gospodarczą;
- rozliczanie kosztów użytkowania pojazdów na podstawie prowadzonych ewidencji.
Deklaracje, zaliczki na podatek oraz zeznania podatkowe
- sporządzanie i składanie do US miesięcznych / kwartalnych deklaracji VAT;
- przygotowywanie i wysyłanie do stosownych organów (podatkowych, celnych) miesięcznych, rocznych deklaracji - CIT, PIT, ZUS, INTRASTAT;
- sporządzanie kalkulacji miesięcznej / kwartalnej podstawy oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych;
- sporządzanie rocznych zeznań podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 36, PIT 36L i innych) na podstawie zapisów w KPiR;
- przygotowywanie dokumentacji do zwrotu podatku VAT;
- sporządzanie miesięcznych / kwartalnych informacji podsumowującej (VAT-UE).
Raportowanie
- sporządzanie miesięcznych / kwartalnych zestawień przychodów i kosztów podatkowych na podstawie zapisów w KPiR;
- sporządzanie i składnie raportów, sprawozdań do organów statystycznych administracji państwowej: GUS, NBP oraz innych organów i instytucji finansowych;
- sporządzanie okresowych raportów finansowych dla celów zarządczych zgodnie z indywidualnymi potrzebami informacyjnymi Klienta;
- przygotowywanie zestawień w ramach analizy finansowej charakteryzujących efektywność danego kryterium podziału przychodów i kosztów;
- budżetowanie przychodów i kosztów, raportowanie realizacji budżetu;
- sporządzanie miesięcznych, rocznych raportów zgodnie z wymogami klienta;
- analiza kosztów i przychodów ze sprzedaży;
- ocena wyniku finansowego;
- przygotowywanie analiz finansowych, biznesplanów.
Usługi powiązane
- obsługa postępowania podatkowego, kontroli skarbowej lub podatkowej;
- kontakt z organami podatkowymi;
- aktualizacja danych firmy;
- przygotowywanie wniosku kredytowego;
- wyprowadzanie zaległości podatkowych;
- doradztwo i konsultacje podatkowe;
- nadzór podatkowy;
- przeglądy podatkowej księgi przychodów i rozchodów;
- doradztwo w zakresie opracowania i aktualizacji instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacyjnych, (sporządzania spisów z natury);
- udzielanie konsultacji księgowych dotyczących prawidłowego dokumentowania operacji gospodarczych;
- doradztwo w zakresie tworzenia i weryfikacji procedur kontroli wewnętrznej;
- sporządzanie wniosków o dotacje z UE;
- reprezentowanie Klienta przed US zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem;
- konsultacje i doradztwo w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Klienta;
- przygotowanie dokumentów finansowych do Banków i innych instytucji finansowych, wymaganych przy weryfikacji zdolności kredytowej;
- archiwizacja dokumentów księgowych, korespondencji oraz ewidencji.
Sprawdź pozostałe usługi Kancelarii Accountant:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych
- Rozliczanie ryczałtu, karty podatkowej
- Obsługa kadr
- Obsługa płac
- Przedstawiciel podatkowy
- Zarządzanie nieruchomościami
- Doradztwo podatkowe
- Outsourcing księgowości
- Pełna obsługa księgowa
Polecamy także nasz dział Aktualności, w którym znajdziesz wiele ciekawych artykułów na tematy związane z księgowością i rachunkowością. Szczególnie polecamy artykuł o tym, czym kierować się w trakcie wyboru lub zmiany biura rachunkowego.
Jeśli szukasz informacji o kosztach usług księgowych zapraszamy do działu cennik. Jeżeli nie znalazłeś tutaj pożądanych informacji o usługach Kancelarii Accountant złóż zapytanie ofertowe lub skontaktuj się z nami!